loading...
روانشناسی, تست هوش و شخصیت, شور جوان، عشق جوان، خواستگاری جوان، ازدواج جوانان
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سخنرانی های استاد محمد شجاعی 0 229 ravanshnac
فایل صوتی / اختلالات دستگاه تناسلی در کودکان و نوجوانان را جدی بگیرید - دکتر نوروزی 0 100 ravanshnac
فایل صوتی پاسخ به 10 سوال رایج در دوران بارداری - دکترمریم کاشانیان - متخصص زنان 0 92 ravanshnac
پاسخ به 15 پرسش بسیار مهم درباره ایدز 0 73 ravanshnac
فایل صوتی / دوگانگی در هویت یابی جنسی چیست و چگونه از کودکی شکل می گیرد؟ 0 94 ravanshnac
دانلود مجموعه سخنرانی های دکتراحمدحلت - اورجینال 0 98 ravanshnac
فایل صوتی / باید ها و نبایدهای ضروری در روابط زناشویی ( 18) 0 129 ravanshnac
دانلود فایل صوتی خود ارضایی در نوجوانان - دکتر پرویز مظاهری - دبیر انجمن روانپزشکان ا 0 94 ravanshnac
دانلود فایل صوتی کاملا مردانه! مشکلات آمیزشی در رابطه زناشویی ( 18) 0 113 ravanshnac
دانلود فایل صوتی بهداشت باروری در دختران و زنان جوان به ویژه در دوران بلوغ - دکتر اشر 0 265 ravanshnac
دانلود فایل صوتی بلوغ زودرس در کودکان و تاثیر آن بر قد! - دکتر رزاقی آذر 0 222 ravanshnac
دانلود فایل صوتی راه حل هایی برای بزرگترین معضل روابط زناشویی ( 18)قسمت دوم دکتر شرار 0 208 ravanshnac
دانلود فایل صوتی/ بزرگترین معضل روابط زناشویی ( 18) قسمت اول)دکتر شراره صدری و دکتر س 0 229 ravanshnac
دانلود فایل صوتی اضطراب در کودکان 0 96 ravanshnac
دانلود فایل صوتی مهارت تصمیم گیری در نوجوان، نقش خانواده و خطوط قرمز 0 190 ravanshnac
دانلود فایل صوتی مهارت تصمیم گیری در نوجوان و تاثیرات ارزشمند آن 0 87 ravanshnac
دانلود فایل صوتی موهای زائد و روش درمان آن 0 176 ravanshnac
دانلود فایل صوتی گریه و تاثیر آن بر سلامت روان 0 177 ravanshnac
دانلود فایل صوتی گذر از پل نوجوانی، اختلالات و راه حل ها - دکتر مریم فرضی- روانشناس 0 95 ravanshnac
فایل صوتی علل و درمان انحراف مازوخیسم ( 18) 0 102 ravanshnaci
محمد بازدید : 122 دوشنبه 19 تیر 1391 نظرات (0)

با چشم‌هايي باز اينترنتي شويد
تغييرات روزافزون تکنولوژي و گرايش نسل جوان و نوجوان به تکنولوژي‌هاي جديد در بسياري از کشورهاي در حال توسعه ، علاوه بر ويژگي‌هاي مثبت ، تاثيرات منفي و مخربي داشته است . از جمله اين اثرات مي‌توان وفور در دسترس بودن رايانه و اينترنت را نام برد.
تمام تکنولوژي‌هاي به وجود آمده توسط بشر ، داراي مزايا و معايب بسياري است که بعضي از اين ويژگي‌ها در طولاني مدت و حتي با تغييرات نسلي به نسل ديگر خود را نشان مي‌دهند . بشر امروز مي‌تواند از تمام اين پديده‌ها در جهت مثبت يا منفي بهره برداري کند .
اينترنت يک فن آوري جذاب و بسيار سرگرم کننده است که مي‌تواند با محتويات ارائه شده در آن ، براي هر قشر و هر نوع سطح تحصيلاتي مفيد واقع شود. و با ارتباطات ولينک هايي که دارد در هر زمينه‌اي مي‌تواند دنيايي را بر روي کاربرش بگشايد . همين امر باعث مي‌شود فردي ساعات زيادي را در جستجو و استفاده از اينترنت بگذراند بدون اينکه از زمان از دست رفته اطلاعي داشته باشد . گاهي اوقات اين زمان مربوط به کاري علمي ، هنري ، تحقيقي ، تجاري و در زمينه‌هاي مختلف و مفيدي مي‌شود که فرد از آن ممکن است بهره مادي يا معنوي ببرد ، قطعا اين زمان صرف شده بسيار مفيد فايده است .
اما هميشه اينطور نيست ؛ گاهي بسياري از نوجوانان و افراد جوان ساعت‌هاي متمادي پشت کامپيوتر نشسته و مشغول به بازي و يا حتي ممکن است مشغول به کارهايي باشند که خلاف اصول اخلاقي است .
اعتياد به اينترنت يک بيماري قرن است و گزارش‌ها حاکي است که معتادان به اينترنت روش‌هاي مشابه افراد معتاد به دارو و الکل و قمار دارند و اين اعتياد پيامدهاي اجتماعي و شغلي زيادي را به رايشان به دنبال دارد.
اعتياد به اينترنت يک بيماري قرن است و گزارش‌ها حاکي است که معتادان به اينترنت روش‌هاي مشابه افراد معتاد به دارو و الکل و قمار دارند و اين اعتياد پيامدهاي اجتماعي و شغلي زيادي را به رايشان به دنبال دارد.
اعتياد به اينترنت بسياري از بخش‌هاي فرهنگي را درگير مي‌کند ازجمله و مهم‌ترين اين واحدها خانواده مي‌باشد. بسياري از والدين از اين که فرزندانشان ساعت‌ها پاي کامپيوتر مي‌نشينند ، شکايت مي‌کنند و اغلب مي‌گويند خواب ، خوراک ، درس خواندن و ديگر وظايف اجتماعي فرزندشان مختل شده است . آن‌ها نمي‌دانند که در واقع بسياري از جذابيت‌هاي کاذب سايت‌هاي اينترنتي فرزندانشان را اسير کرده است و به دامي انداخته که بايد از آن نجات يابند . گاهي اوقات شاهد نوجوانان وجواناني هستيم که از طريق اتاق‌هاي گفتگو در اينترنت دچار مشکلات و معضلات اخلاقي بسياري شده‌اند و فريب افراد شيادي را خورده‌اند .
اغلب نوجوانان و جوانان به علت احساسات تنهايي ، نداشتن اعتماد به نفس مواجه شدن با افراد و نداشتن دوست همسن و ... وارد اتاق‌هاي گفتگو مي‌شوند و چون دنياي موجود در اين اتاق‌ها مجازي است ( يعني در واقع افراد خود حقيقي‌شان را بروز نمي‌دهند و اغلب افراد گمنامي هستند ) لذا نوجوان ممکن است به دام افراد شياد بيفتد . بسياري از اوقات افرادي که داراي بيماري‌هاي جنسي هستند در اين اتاق‌ها پرسه مي‌زنند تا طعمه مناسب خود را بيابند و با قرار گذاشتن در دنياي بيرون و داشتن شبکه‌هاي خاص به اهداف شوم خود مي‌رسند .
اگر فرد معتاد به اينترنت ، به ديدن تصاوير و فيلم‌هاي جنسي عادت کند مشکلش چند برابر مي‌شود ، زيرا ديدن تصاوير و فيلم‌هاي تحريک آميز جنسي يا پورنو نيز اعتياد مي‌آورد و فرد بيننده به ديدن انواع اين تصاوير شهواني عادت مي‌کند
حتي گاهي مطرح شدن بعضي از مسائل در اين اتاق‌هاي گفتگو ممکن است براي بسياري از نوجوانان نامناسب باشد و براي آن‌ها مشکلات روحي و ارتباطي به وجود آورد .
معضل ديگر وجود سايت‌هاي غير اخلاقي است که به نوعي به ترويج بسياري از رفتارهاي نامناسب جنسي از طريق فيلم ، تصاوير و پيام مي‌باشد که بسيار ممکن است براي نوجوانان تحريک کننده باشد و سلامت رواني آنان را به خطر مي‌اندازد و بالطبع سلامت اجتماع را تحت تاثير قرار مي‌دهد .
علاوه بر مضرات گفته شده در مورد اعتياد به اينترنت مي‌توان به موارد ديگري هم اشاره کرد از جمله اين که فرد مبتلا از تمام فعاليت‌هاي اجتماعي خود باز مي‌ماند ، روابط اجتماعي‌اش مختل مي‌شود ، در رفتار اجتماعي‌اش خشونت نشان مي‌دهد ، از تمرکز حواسش کاسته مي‌شود ، احساس خستگي مدوام دارد .امنيت شخصي و اجتماعي‌اش به هم مي‌ريزد ، از عهده انجام وظايف شخصي و اجتماعي‌اش بر نمي‌آيد ، دلمشغولي شديد به شبکه‌ها و اتاق‌هاي گفتگو و ناسازگاري شديد با اطرافيان دارد .
اگر فرد معتاد به اينترنت ، به ديدن تصاوير و فيلم‌هاي جنسي عادت کند مشکلش چند برابر مي‌شود ، زيرا ديدن تصاوير و فيلم‌هاي تحريک آميز جنسي يا پورنو نيز اعتياد مي‌آورد و فرد بيننده به ديدن انواع اين تصاوير شهواني عادت مي‌کند . قطعا اين تصاوير و فيلم‌ها باعث از کف دادن اراده فرد مي‌شود و ممکن است منجر به بسياري از معضلات اجتماعي از جمله فساد و فحشا شود از طرفي ديگر فرد مبتلا به چنين سايت‌ها و اتاق‌هايي وابسته گرديده و از تمام فعاليت‌هاي ديگر خود صرف نظر مي‌کند تا زمانش را صرف چنين کاري کند لذا اين گونه اعتيادها مي‌تواند بيکاري گسترده‌اي را در ميان افراد جامعه رقم بزند.
براساس نتايج تحقيقات انجام شده، تفاوتي در ميزان استفاده زنان و مردان از اينترنت وجود ندارد . تحقيقات نشان مي‌دهد مردان ، اينترنت را به دليل امکاني که براي تجربه راه‌هاي تازه براي انجام امور متعدد به آنها مي‌دهد ، ارزش گذاري مي‌کنند . مردان بيشتر تمايل دارند از اينترنت براي به دست آوردن انواع و اقسام اطلاعات استفاده کنند.
اغلب نوجوانان و جوانان به علت احساسات تنهايي ، نداشتن اعتماد به نفس مواجه شدن با افراد و نداشتن دوست همسن و ... وارد اتاق‌هاي گفتگو مي‌شوند و چون دنياي موجود در اين اتاق‌ها مجازي است؛ لذا نوجوان ممکن است به دام افراد شياد بيفتد .
جستجو کردن در مورد نتايج مسابقات ورزشي ، وضع آب و هوا، اخبار، کاريابي و رتبه بندي اجناس و خدمات ، مورد علاقه مردان هستند . مردان همچنين از اينترنت براي سرگرمي ، شنيدن موسيقي ، جمع آوري اطلاعات پيرامون دل مشغولي‌هاي شخصي يا عضويت در گروه‌هاي ورزشي استفاده مي‌کنند .
در مقابل ، زنان اينترنت را به دليل فرصت‌هايي که براي حفظ و توسعه روابط انساني به آنها مي‌دهد ، دوست دارند . زنان در اينترنت بيشتر سراغ ايميل مي‌روند ، مطالب مربوط به سلامت و بهداشت را جست وجو مي‌کنند ، از نقشه‌هاي مسيرياب استفاده مي‌کنند و موضوعات ديني را مطالعه مي‌کنند.

فاطمه رئيسي
بخش اجتماعي تبيان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 283
  • بازدید ماه : 1,007
  • بازدید سال : 5,794
  • بازدید کلی : 99,319
  • کدهای اختصاصی